چگونه برای کسب و کار خانگی خود نیرو استخدام کنیم؟

کسب و کار خانگی

قبل از اینکه برای استخدام اولین نیروی خود در روزنامه ها آگهی سفارش دهید، این نکات را مطالعه کنید تا در استخدام اولین نیرو یا نیروها برای کسب و کار خانگی خود بتوانید افراد مناسبی انتخاب کنید و به درستی عمل کنید. فراموش نکنید این اولین ها می تواند نقش مهمی در موفقیت شما داشته باشند بنابراین برای توسعه یک کسب و کار خانگی و استخدام نیرو باید با دقت بسیار عمل کنید.

 

هیچگاه اولین ورود خودم را به موسسه ABC فراموش نمی کنم هنگامی که اولین مصاحبه را با مالک آن داشتم. شخصی که ترتیب مصاحبه را داده بود به من نگفته بود که قرار است برای یک کسب و کار خانگی کار کنم و وقتی که به محل مصاحبه رسیدم با یک خانه مسکونی آجری مواجه شدم و لحظاتی شک کردم که آیا آدرس درست است یا نه؟ و فکر نمی کردم که با دفتری خانگی مواجه شوم. در نهایت داخل خانه شدم مرا راهنمایی کردند و از کنار اتاق پیانو از راهرویی گذشتم و از پله های بالا رفتم تا دفتری که در طبقه سوم قرار داشت.

 

چند دقیقه اول مصاحبه (لحظات بحرانی و زمانی که باید تاثیر خوبی در ذهن مصاحبه کننده بگذارید) من کاملاً گیج و دو دل بودم. فکر می کردم آیا کار درستی کرده ام و به مکان درستی برای کار کردن قدم گذاشته ام آیا قرار است در آینده در خانه کسی کار کنم؟ و چیزی که قبل از آن در ذهن داشتم کاملا متفاوت با این بود. که سبب شد حتی نتوانم روی پرسش ها تمرکز کنم.

 

و اگر شما کسب و کاری خانگی را اداره می کنید توصیه می کنم این نکات را مطالعه کنید چون این مرحله ای مهم در رشد و توسعه کسب و کار شماست و باید نسبت به آن بسیار حساس باشید و آنها را مانند یک قانون به کار گیرید.

کاملا شفاف سازی کنید.

کاملا شفاف سازی کنید. کسب و کار خانگی

 

قبل از مصاحبه باید برای کاندیدای خود مشخص نمایید که قرار است در چه محیطی کار کند. باید بگویید که در دفتری که در یک خانه مسکونی واقع شده است باید کار کند. به عنوان مثال چیزی که در اولین برخورد برایم پیش آمد این بود که احساس کردم صاحب کارم می خواهد چیزی را از من مخفی کند. و این برای اولین برخورد ذهنیت خوبی ایجاد نمی کرد. همچنین همه وظایف او را باید به طور مشخص تعیین کنید.

از آنها بپرسید

از کارمندان بپرسید

 

از کاندیداهای خود بپرسید چه نظر و حسی درباره کار در خانه دارند. این باید یکی از اولین پرسش های شما باشد و باید به دقت به پاسخ آنها گوش د هید. اگر پاسخ رضایت بخشی از آنها دریافت نکردید با پرسش های رفتاری سعی کنید بفهمید واقعا چه تفکری در این زمینه دارند. باید به آنها فرصت دهید تا هر ابهامی را که در ذهن دارند برای شما روشن کنند. اگر همانطور که گفته شد با شفافیت با آنها صحبت کرده باشید پرسش های شما باعث تعجب آنها نخواهد شد. و شانس زیادی خواهید داشت تا پاسخ های صادقانه تری دریافت کنید.

قبل از استخدام محیط کار مناسب را فراهم کنید

قبل از این که نیرو یا نیروهای شما شروع به کار کنند باید محیط کاری مناسبی را برایشان فراهم کنید. به عنوان مثال کسی دوست ندارد جایی کار کند که رییسش همه صحبت های او را با تلفن بشنود. این کار سبب نارضایتی پرسنل شما می شود و او را بیشتر از حالت معمول تحت فشار می گذارد. باید به حریم خصوصی پرسنل احترام بگذارید و البته باید از او نظم و ترتیب را هم بخواهید. به مرور این فشار ها سبب بروز مشکلاتی می شود که پایان خوبی برای کسب و کار شما نخواهد داشت.
برای ملاقات فضایی جداگانه در نظر بگیرید.

حداقل برای یک اتاق جلسات باید پول خرج کنید میزی که بتوانید با کارکنان خود دور هم بنشینید و تبادل نظر کنید. حتی فکر بدی نیست که میز خود را به گونه ای قرار دهید که کارکنان شما بتوانند دور آن بنشینند.

دستشویی جداگانه

باید برای پرسنل خود دستشویی و توالت جداگانه داشته باشید و همچنین کسی را داشته باشید که کار نظافت آنجا را برای شما انجام دهد بنابراین شاید لازم باشد در ساختمان خود تغییراتی انجام دهید. در این صورت قبل از استخدام کارمند جدید حتما این تغییرات را ایجاد کنید.

ورودی و خروجی مناسبی برای دفتر خود فراهم کنید

ورودی و خروجی دفتر یا محل کار پرسنل نباید با بقیه قسمت های خانه تداخل داشته باشد و نباید ایجاد مزاحمت کند. این موضوع مهم است ولی بحرانی نیست و البته نه به اندازه داشتن دستشویی جداگانه ولی باید به آن اهمیت بدهید تا هم حالت حرفه ای کار خود را مشخص نمایید و هم اسباب سلب آسایش خود و خانوادتان نشوید. بنابراین سعی کنید تا آنجا که ممکن است راهی کوتاه و مستقیم به دفتر کار ایجاد کنید. (توضیح مترجم: البته در فرهنگ ما ایرانی ها این موضوع بسیار مهم است و محیط خانوادگی باید از محیط کار جدا شود.)

برای ورود خانواده خود محدودیت هایی قایل شوید

به خاطر داشته باشید که کارمندان شما نیاز دارند که محیط خصوصی خود را داشته باشند و قرار نیست فرزند شما با میز و کشوهای آنها ور برود و با کامپیوتر آنها بازی کند. می توانید با خطوطی این نواحی را مشخص کنید تا فرزندان شما بدانند نباید وارد چه قسمت هایی شوند.

تعطیلی های بیشتری در اختیار آنها قرار دهید

این اعتقاد شخصی من است بعد از کار در یک دفتر خانگی افراد نیاز به تعطیلات بیشتری دارند. یک دفتر خانگی محیط کاری راحتی نیست، و پرسنل در چنین محیطی بیشتر خسته می شوند. و یک سری تعطیلات اضافی برای جبران این خستگی ها ضروری است.

انعطاف پذیر باشید

انعطاف پذیر باشید در محیط کسب و کار خانگی

 

ذهن خود را در برابر نظرات و نیازهای کارمندان خود باز کنید. گاه از نظر زمانی شرایط متفاوتی را تقاضا می کنند یا می توانند همان کار را به شکل بهتری به صورت دورکاری انجام دهند چه اشکالی دارد بلکه از آنها باید متشکر هم باشید. البته این در صورتی است که نظم و انضباط کاری خود را حفظ کنند و اگر قرار است چنین اختیاری به آنها بدهید باید فبل از آن با آنها اتمام حجت کنید که این تغییر ساعت یا دور کاری به این معنی نیست که آنها می توانند هر موقع دلشان خواست بیایند و بروند و هر طور که دوست دارند کار کنند و باید گزارش های منظم تری در اختیار شما قرار دهند.

نظم و ترتیب

محیط کار یک دفتر خانگی خیلی رسمی نیست و شما هم احتمالا تجربه اولین استخدامتان باشد و باید به خاطر داشته باشید که در چنین شرایطی تمایل به بی نظمی بیشتر می شود بنابراین خیلی شفاف و واضح همان ابتدا همه چیز را برای آنها مشخص کنید اگر می خواهید تعطیلات بیشتری هم به آنها اختصاص دهید بهتر است بر اساس قاعده و قانون باشد.

جو را بشکنید و کمی هم بخندید

کمی هم بخندید

 

محیط بسته یک دفتر خانگی می تواند خفه کننده باشد و در این میان تحمل یک رئیس خشک سخت تر می شود. کارمندان نمی توانند به راحتی در اطراف میز کار خود بچرخند با افراد کمتری در ارتباط هستند. بنابراین به دنبال راه هایی باشید که چگونه جو را بشکنید و محیط دوستانه تری فراهم کنید گاهی با آنها شوخی کنید و به هر شکلی که می توانید محیط را تلطیف کنید. استفاده از گلدان ها و هر چیزی که محیط را دلپذیرتر کند می تواند در راندمان کاری پرسنل شما تاثیر گذار باشد.

دیدگاه ها بسته شده