چگونه با كارمندان خود رفتار كنيد

چگونه با کارمندان خود رفتار کنیم

داشتن كارمنداني با صفات و شخصيت مثبت براي رشد و توسعه هر سازماني بسيار مهم است اما اينكه مديران و صاحب كاران چگونه با پرسنل خود رفتار مي كنند هم به همان اندازه مهم است. شما نمي توانيد اخلاق و رفتار كارمندان خود را عوض كنيد اما مي توانيد با رفتار خود در وجدان كاري و روحيه آنها تأثير مثبت بگذاريد. واضح است كه در اين صورت سازماني موفق و رو به رشد خواهيد داشت.

در اين مقاله به كارهايي اشاره مي كنيم كه انجام آنها از طرف مدير يك سازمان مي تواند نقشي مثبت در پيشبرد اهداف آن سازمان داشته باشد.

– كاري كنيد كه هر روز با روزهاي ديگر متفاوت باشد. به عنوان مثال اجازه دهيد كارمندان روزهاي اول هفته يك ساعت ديرتر سركار حاضر شوند. اگر شروع كار ۷ صبح است روز اول هفته ساعت شروع كار را ۸ صبح قرار دهيد. در اين صورت كارمندان شما فرصت بيشتري براي استفاده از تعطيلات خواهند داشت. و صبح بيشتر استراحت مي كنند و با انرژي بيشتري سركار خواهند بود.

– اجازه دهيد كارمندان آخر هفته يك ساعت زودتر محل كار را ترك كنند. در اين صورت آخر هفته شادتري خواهند داشت و به شما در پيشبرد اهداف بيشتر كمك خواهند كرد.

– براي كارمندان خود به مناسبت هاي مختلف ميهماني بگيرد مثلاً مي توانيد به مناسبت تولد يكي از كارمندان در آن روز يك كادو به او بدهيد لازم نيست هديه اي گرانقيمت باشد مهم اين است كه به او اهميت مي دهيد.

– كاري كنيد كه پرسنل شما احساس كنند عضوي از تيم هستند. وقتي به موفقيتي دست مي يابيد به آنها هم پاداش بدهيد. فراموش نكنيد آنها به شما كمك كرده اند تا به اينجا برسيد. اگر روي علاقه كارمندانتان به موفقيت سرمايه گذاري كنيد در آينده با جديت بيشتري براي شما كار خواهند كرد هم براي شما هم براي حرفه خود وهم براي آنچه در آينده نصيبشان خواهد شد بيش از آنچه فكرش را بكنيد براي شما كار مي كنند.

– اگر كارمندان شما از كار خود لذت ببرند و از سازماني كه در آن مشغولند راضي باشند با پول كمتر بهتر كار خواهند كرد.

– با امتيازاتي كه به پرسنل خود مي دهيد هر چند مدتي از زمان كاري آنها صرف مي شود اما در بقيه زمان كاري بهتر كار خواهند كرد و در نهايت سود اصلي را شما مي بريد.

منبع :
yadbegir.com

دیدگاه ها بسته شده