فروش چیست و تعریف آن

تعریف فروش

تعریف فروش چیست؟

می توان به فرآیند معرفی یک محصول و مشخصات آن به مشتری برای انتخاب درست جهت خرید فروش گفت.

در فعالیت های مربوط به فروش یک محصول می توان از زمینه های مختلفی استفاده نمود تا بتوان بهترین و بالاترین بازدهی را داشت و از همین رو یکی از روش ها و راهکارهای موثر می توان انتخاب درست زمینه های تبلیغاتی و بازاریابی اشاره نمود که این دو عامل می تواند بهترین فرصت را برای معرفی درست محصول و خدمات فراهم آورد. همچنین شناخت و آشنایی کامل با این عرصه ها و مزیت ها و معایب آن ها می تواند یکی از بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد نماید و در این خصوص انجام مشاوره بهترین راهکاری است که بتوانید به بهترین گزینه ها اقدام نمایید.

تعریف فروش از زبان بزرگان:

 

بریان تریسی: فروش، انتهای ترین عملیات بازاریابی در یک معامله و شروع یک رابطه بلند مدت با مشتری است.

 

تام هاکینز: فروشندگی، حرفه ای پیچیده و سخت بوده و موفقیت در گرو برخورداری از مهارت های فنی و تخصصی، ارتباطی و تعاملی با انسان ها است.

 

کاتلر: مصرف کنندگان در صورتی که به حال خود رها شوند به طور معمول محصولات یک مؤسسه را به حد کافی نخواهند خرید. بنابراین، این وظیفه فروشنده است که با استفاده از تکنیک­ های نوین بازاریابی محصول خود را به بهترین وجه بفروشد.

 

 

در یک تعریف کامل­تر می توان گفت که فروشنده، بازاریاب یا ویزیتور کسی است به عنوان سفیر شرکت با مشتری ملاقات می کند و با استفاده از ابزارها و مهارت­ های ادارکی، انسانی، ارتباطی و تخصصی یک تعامل سازنده بین مشتری و شرکت برقرار می­ سازد. بنابراین برای داشتن فروش بهتر توجه به ۳ مهارت زیر لازم و ضروری است:

  • مهارت ادارکی: شامل درک، شناخت، تحلیل، پیش­ بینی و تصمیم درست در مورد عناصر مختلف بازار و طرفین معامله.
  • مهارت انسانی، ارتباطی: شامل تأثیر و نفوذ در دل­ ها، همراه سازی، ترغیب و تأثیرگزاردن بر فرآیند فروش.
  • مهارت فنی و تخصصی: آشنایی با ویژگی­ های فنی مهندسی محصول، تخصص و مهارت شغل فروشنده.

دیدگاه ها بسته شده